Utbildning på Masterutb Bussines and Desinlab i Göteborg

KIP999, Integrated Project
All-day lecture at HDK on April 18th, 9.30-16.30

– Semantics, Metaphors & Metonymy – in Visual Communication
– Interior Design and Space & Staging
– Content & relations between spatial design and business development

Content and times
– Lecture 45 min 9.35-10.20 Semantics, Metaphors & Metonymy – in Visual Communication.

Short Workshop of 60 min with presentation and reflection of 4 x 5 min. 10.20-11.20
The lecture will initially include the semiotics based on the 3 units: semantics, pragmatics and syntax. Which also creates the codes we use in visual communication

Text Semiotics for Beginner: http://visual-memory.co.uk/daniel/Documents/S4B/– Lecture 35-40 min 11.25 -12.10 Interior Design, Space & Staging

Experiences from set design/scenography in connection with the drama text, with examples of how relationships between text and space can be created.

Short Workshop of 60 min with presentation and reflection of 4 x 5 min. 13.10-14.10

– Lecture 35-40 min 14.15- 14.50, Content & Relations between spatial design and business development

Short Workshop of 60 min with presentation and reflection of 4 x 5 min. 14.55-15.55

Questions, reflections and conclusion 16.00-16.30

Statistik över företagandet i Stockholm

Företagarnas unika rapportserie illustrerar i 290 rapporter småföretagens betydelser i Sveriges samtliga kommuner.

I vilken typ av företag sker jobbtillväxten? Hur fördelar sig landets arbetstillfällen efter företagsstorlek? Vilken sektor står för merparten av skatteintäkterna? Det är bara ett fåtal av många frågor vi på Företagarna har besvarat i olika undersökningar senaste åren. I en ny och unikt omfattande serie med 290 rapporter – en för varje kommun – vill vi bidra till att tillgängliggöra statistik som ger svar om företagande och företagsamhetens effekter på den kommunala ekonomin.

Allt är möjligt! Möt oss i Almedalen och prata KKN

Hej

Allt är möjligt! Möt oss i Almedalen och prata KKN
Det mesta är ogjort – det är bara att sätta igång!
Under våren har Keyfuture genomfört en rad uppdrag inom kommunikation, organisation & ledarskap och då främst inom livstilsbaserade näringar, konst/kultur & utbildning.

Keyfuture har också tillsammans med kontorshotellet Kolonin vid Telefonplan drivit frågan om Telefonplans utveckling och undervisat på en rad olika konstnärliga högskolor.

Just nu arbetar vi med ett Swedish Business & Design Residence Center/ Hub -Beijing, en testplattform för Svenska små och medelstora företag (SME/SMF) av export & affärsutveckling för den Kinesiska marknaden. Främst företag inom  – Livsstil & Hälsa – Miljöteknik – Stadsutveckling/ Smart Cities

Stockholm, Jönköping, Göteborg, Tromsö, Kerala, Grekland och Beijing uppdragsplatserna är många & olika.
Att starta upp en verksamhet som är lönsam inom den kreativa sektorn kan vara både slitsam och knepig. Tålamodet testas och det gäller att inte tappa fokus.
För detta finns metoder. I Tromsö har organisationen RadArt döpt vår metod till Molander-Metoden
Keyfuture har under flera år återkommande träffat grupper och enskilda entreprenörer/konstnärer för att med tålamod hitta vägar att kunna genomföra projekt, få verksamheten att fungera och att vara långsiktig.
På en ö i Grekland har det handlat det om att hitta vägar för att säkra upp ett comunity projekt, med kvinnor mellan 18- 81, 3 dagar, vandringar och 7 konstformer.
I en aktuell krisekonomi handlar det om att vara kreativ, innovativ och hitta alternativa vägar. Om platsen har en önskan, är ingenting omöjligt.
2015 blir det foto, hantverk & design, lek & spel, dans, musik, arkitektur och konst från förr och nu.
 
 
Vi är på plats  i Almedalen och är du intresserad av att ses så hör av dig

Goda hälsningar

Per Key Björcke & Christina Molander

Affärsutveckling & Organisation / KKN
KEY FUTURE AB  – PLANERAD FRAMTID
+46 (0)708 400 467 
skype: perkeybjorcke

per@keyfuture.se

Innovation • Företagsutveckling • Marknadsstrategier • Produkt- & Tjänste-utveckling • Utbildning • Varumärken
 

<KF2x2.jpg>

KEYFUTURE föreläser på utbildningen för Ljusdesign i Jönköping, åk 3

Högskoleexamen med inriktning Ljusdesign, 120 hp

Per Key föreläser och genomför workshops inom Visuell Kommunikation och Varumärken 2 halvdagar vecka 6 

1.  Teori inom visuell Kommunikation med fokus på objekt /rum inom semantik och syntax därefter workshop.

2. Varumärke, teori och praktiska övningar

Läs mer

KEYFUTURE utbildar konstnärer i Tromsö

IMG_3670-490x260

FullSizeRender

Kunsten å beskrive. Kunsten å skrive. Kunsten å lede.

Et ledelse- og kommunikasjonskurs for kunst- og kulturarbeidere.

Etter påtrykk fra medlemmer og samarbeidspartnere arrangerer vi nye kurs med Christina Molander og Magne Pettersen. Kursene er et samarbeid med RadArt, og arrangeres både ukedager og helg slik at du kan velge hvilket tidspunkt som passer best for deg.

Läs mer

Keyfuture arbetar med att utveckla kommunikation, organisation och ledarskap

KEYFUTURE arbetar med kommunikation, organisation och ledarskap

Kommunikation, organisation och ledarskap

KEYFUTURE arbetar med att utveckla kommunikation, organisation och ledarskap inom små och medelstora organisationer/företag. En rolig utmaning som ofta handlar om balans och samarbete.

Vi har under många år arbetat inom scenkonsten

Vi arbetar inom scenkonsten

Vi har under många år arbetat inom scenkonsten

Vi har under många år arbetat inom scenkonsten – h5 och 2010 ingick delar av Keyfuture i ett arbete att utveckla master-programmen för Högskolan för Scen och Musik vid Göteborgs Universitet. Ett fruktbart arbete som ledde fram till Contemporary Performative Art (CPA).

En 2 årig breddande master för yrkesverksamma konstnärer inom scenkonsten som vill utveckla sin konstform. I kursen sound preformance, under ledning av Staffan Mossenmark, skapade bl.a. Frej Von Fräähsen och Ragnheidur Bjarnarson  korta verk på Prinsgatan i Göteborg (foto Elisabeth Hällås).

KEYFUTURE projektleder förstudien till ett Innovations & Designcenter vid Telefonplan

Telefonplan förstudie_Sida_01

VAD

Förstudie för ett regionalt och nationellt Innovations & Designcenter vid Telefonplan ”En mötesplats för affärer & kreativitet”

VARFÖR

  • Undersöka förutsättningarna av en regional & nationell näringslivsresurs inom design och innovation.
  • Undersöka hur de kreativa livsstilsföretagen expanderar och samverkar med det traditionella näringslivet
  • Ta fram ny kunskap om strategiska kluster med jämförelser från Svenska regioner, och Europa
  • Utveckla regional konkurrenskraft i Stockholm
  • Skapa innovationskraft för nya arbetstillfällen
  • Ta tillvara unika förutsättningar vid Telefonplan och Söderort

HUR

  • Lokala förutsättningar vid Telefonplan
  • Regionala förutsättningar
  • Ett Svenskt och Europeiskt, och Internationellt perspektiv
  • Intressentmodeller och styrning
  • Organisatoriska förutsättningar
  • Triple Helix
  • Finansiering

Ladda ner Telefonplan förstudie

Utbildningsdag ERICSSON

 Utbildningsdag med EricssonUtbildningsdag med Ericsson

Utbildningsdag ERICSSON / Visuell Kommunikation med Workshop

”Tänk annorlunda för en dag eller två – öppna dina sinnen”. Gör ett lappkast i ditt tänkande och handlande. Avdelningen för International Event Marketing and Sponsorships

VAD ÄR ETT STARKT VARUMÄRKE?

40 min föreläsning om varumärke

 Allt du vill veta om varumärken

40 minuters frukost eller lunchföreläsning.
En föreläsning som genomförts vid flera tillfällen t.ex. för Sveriges Marknadsförening, YH utbildningar, och ett flertal företag & organisationer.